Geen merk, maar een spannend jongens- en meisjesboek
‘De Vegetarische Slager en Tony’s Chocolonely zijn geen merken, maar spannende jongensboeken. Strevende personages pakken een probleem op, geven zich over aan een plot en de wereld hangt aan hun lippen.’ Adformatie, maart 2020
De ingrediënten van een goed verhaal? Er is een groot probleem en strevende personages zetten alles op het spel om dat probleem op te lossen. De twee hoofdpersonen in De Vegetarische Slager zijn aan elkaar gewaagd. Een boer en een dierenactivist, dezer dagen niet de meest voor de hand liggende combinatie, slaan de handen ineen. Want akkerbouwer en vegetariër Jaap Korteweg heeft niet alleen een persoonlijk probleempje met het supermarktaanbod aan vleesvervangers, hij wil met onweerstaanbaar lekker, dierloos vlees voorgoed een einde maken aan alle dierenleed dat gepaard gaat met vleesproductie, aan de wereldvoedselproblematiek én aan de uitputting van de aarde. ‘Ik word de Grootste Slager van de Wereld.’
Voor Niko Koffeman, marketingman en oprichter van Partij voor de Dieren, gaat Jaap in het begin wel wat snel. ‘Je doel is duidelijk, maar hoe…’
‘Dan ben ik meteen af van de onzin van businessplannen maken en dan hoef ik niet elk jaar de verwachtingen naar boven bij te stellen.’
