Bedrijfsbiografieën

Ik ben schrijver en bedrijfseconomisch onderzoeksjournalist. Ik heb speciale belangstelling voor pionierende, maatschappelijk verantwoordelijke ondernemingen die alles anders doen, zoals Tony’s Chocolonely en De Vegetarische Slager. Ze nemen met niets minder genoeg dan het veranderen van een hele sector, een oud systeem. In mijn boeken wil ik je meenemen in de avonturen van deze ondernemers, hoe ze met vallen en opstaan hun ideaal werkelijkheid proberen te maken. Ik ga verder waar andere biografen stoppen. Onderzoek achter de schermen en de feiten op een rij krijgen zijn het begin, het gaat me erom dat je een bedrijf of organisatie echt leert kennen. Dat zit hem in levendige personages en het plot, een spanningsboog die je tot het einde toe boeit. Ik zoek die puzzelstukjes, probeer ze op de juiste plek te leggen. Als journalist houd ik me aan de feiten, als schrijver bouw ik het materiaal uit tot het avonturenboek dat veel bedrijven zijn.

Geen merk maar een spannend boek

‘De Vegetarische Slager en Tony’s Chocolonely zijn geen merken, maar spannende jongensboeken. Strevende personages pakken een probleem op, geven zich over aan een plot en de wereld hangt aan hun lippen.’ (Adformatie, maart 2020)

Tony’s en de Slager kopie